Müəllif: Əbu Muaz Seyfullah Ərdoğmuş
Tərcümə: Darul İttiba
Şübhəsiz səhih hədislər elm ifadə edərkən,
zəif hədislər zənn belə ifadə etməz. Allah Azzə və Cəllə zənnə tabe olmağı
qadağan etmişdir; "Onlar ancaq zənnə qapılır və ancaq yalan
uydururlar." {Ənam 116}
"Şübhəsiz ki,
zənn həqiqəti heç cür əvəz edə bilməz." {Yunus 36}
"Halbuki buna
dair heç bir bilgiləri yoxdur. Sadəcə olaraq zənnə qapılırlar. Zənn isə əsla həqiqət
ola bilməz." {Nəcm 28}
"Bilmədiyin
bir şeyin ardıyca düşmə ." {İsra 36}
Bir kimsə, hər hansı bir məsələdə zəif hədisə
əsaslanırsa, o kimsə əslində bilmədiyi bir şeyə əsaslanır deməkdir. Çünki zəif
hədis elm ifadə etməz. Zəif hədis isnadında və ya mətnində bir sıxıntıdan
dolayı Allah Rəsulu Səllallahu aleyhi va səlləmə nisbət edilməsi çox kiçik bir
ehtimal olan hədisdir. Yəni bu qəti elm deyildir, zəifdir. Buna görə Allah Azzə
və Cəllənin;" Bilmədiyin bir şeyin arxasınca düşmə, çünki göz,
qulaq bunlardan məsuldur." ayəsiylə
muhatabdır.İnsan bunlardan sorğuya çəkiləcəkdir. Şübhəsiz ki, zəif hədislə əməl
edən , Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmə aid olduğunu bilmədiyi şeyin
arxasınca düşməkdədir.
Abdullah b. Əhməd b. Hənbəl dedi
ki;"Atama, içində Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmdən, səhabədən və
tabiindən rəvayətlər olan bir kitabı, səhihini zəifini ayırd edə bilməyən kimsənin
oxuyub istədiyini seçməsi, onunla əməl etməsi və fətva verməsi caizdirmi?
" deyə soruşdum. "Elm əhlindən səhih olanını soruşmadıqca əməl edə
bilməz." dedi.
[İlamul Muvaqqin (4/179)]
İmam Muslim belə demişdir;"Allah sənə rəhmət
etsin, bil ki, hədis sənəti və səbəbini bilmək, səhihini səhih olmayandan
ayırmaq hədis əhlinə məxsusdur. Çünki onlar insanların rəvayətlərini əzbərləmiş,
onu başqalarından daha yaxşı tanıyırlar. Çünki dinlərini əsaslandırdıqları əsil,
Nəbi Səllallahu aleyhi va səlləmin zamanından bu əsrə gəlincəyə qədər əsrdən əsrə
nəql edilən sünnətlər və əsərlərdir. "
[Muslim, ət Təmyiz (s. 218)]
İbn Rəcəb belə demişdir;"
İmamlar və hədis əhlinin fəqihləri, harada olursa olsun səhih hədisə tabe
olurlar."
[Fədlu Elmis
Sələf (s. 57) ]
Şeyxulİslam İbn Teymiyyə belə
demişdir;"Şəriətdə səhih və həsən olmayan zəif hədislərə əsaslanmaq caiz
deyildir."
[Məcmuul Fətava (1/250)]
Hafiz İbn Həcər, belə
demişdir;"Hədisin hökmlər haqqında olmasıyla fəzilətlər haqqında olması
arasında fərq yoxdur. Çünki bunların hər biri dindir. "
[Təbyinul Acəb (s. 3-4) ]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder