Müəllif; Əbu Muaz Seyfullah
Tərcümə; Darul İttiba
Bismilləh
İbn Abbas [Həsən mövquf. Təbəri (19/181); İbn Əbi Hatim (10/3153); İbn kəsir
(6/481); Təfsirul Bəğavi (6/376)] radiyallahu
anhuma və Ubeydə əs Salmani [Səhih mövquf. Təbəri (19/181); İbn Əbi Hatim (10/3154); Cəssas
(3/458); Suyuti, Durrul Mənsur (8/209); ibn Kəsir, Təfsir (6/482); Bəğavi, Təfsir
(6/376)] radiyallahu anhın Əhzab 59-cu ayəsinin
təfsirinə dair hicab vəsflərində qadının təkcə bir gözünü açıq qoya biləcəyi
ifadə edilməkdədir. Bu səbəblə bəzi qardaşlarımızın zehnlərində qadının iki
gözünü açıq qoyması haqqında şübhə meydana gəlməkdədir. Hətta Səudiyyədə Şeyx
Mutləq deyə birinin qadının niqab taxmasının yetərli olmayıb gözlərini də örtməsinin
vacib olduğuna dair bir fətva verdiyi xəbəri də internetdə dolaşmaqdadır.
Həqiqət budur ki,
qadının iki gözünü də açıq qoya biləcəyinə dair dəlillər sabit olmuşdur.
Bunlardan biri
ehramda qadınlara niqab və əlcək qadağan edilməsi haqqındakı hədisdir.
İbn Ömər
radiyallahu anhumadan;
“Rasulullah səllallahu
aleyhi va səlləm ehramlı qadınlara bunları qadağan etdi; iki əlcək, niqab, vers
ya da zəfəran ilə boyanmış geyim...” [Səhih. Malik (730); Buxari
(3/146); muslim (2012); Əbu Davud (1827); Tirmizi (763); Nəsai (2616); İbn Macə
(2920); Əhməd (4252); Darimi (1730)]
Muaza əl Adəviyyə
dedi ki; Aişə radiyallahu anhadan qadının ehramda nə geyinəcəyini soruşdum. O
da mənə belə cavab verdi;
“Üzünü niqab ilə
örtməz və lisam (ağzını örtən paltar) da örtməz. Fəqət paltarının bir ucunu
üzünün üstündən buraxar.” [Səhih. Beyhəqi (5/47); İbn Hazm, əl Muhəllə (7/91); əl Albani, İrvaul
Qalil (1023)]
Bu hədislər, sahabə
xanımlarının ehram xaricində niqab və əlcək istifadə etdiklərinə dəlalət etməkdədir.
İsmail b. Əbi
Xalid, bacısı və anasından nəql edir; O ikisi, Aişə radiyallahu anhanın yanına
girdiklərində, onun üzərində qara ximar olduğunu görmüşlər. Ona;
“Ehramda olan qadın
üzünü örtə bilərmi?” deyildikdə baş örtüyünü (ximarını) köksündən başına doğru
qaldıraraq;
“Bunda sıxıntı
yoxdur.” dedi.” [Səhih. Musəddəddən nəql ilə; İbn Həcər, Mətalibul
Aliyə (1194)]
İbn Həcər isə
“Ximar və niqab gözlərin altından, burun üzərindən etibarən örtülən örtükdür.”
deyir. [Fəthul Bari (4/53 Darul Marifə nəşri)]
Üzü və başə tamamilə
örtən örtük üçün isə “ قناع
” təbiri istifadə edilməkdədir.
İkinci dəlil isə,
Əbu Hureyrə radiyallahu anhdan; Nəbi səllallahu aleyhi va səlləmin yanındaydım.
Bir adam onun yanına gəldi və Ənsardan bir qadınla evlənəcəyini söylədi.
Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləm ona belə buyurdu;
“Ona baxdınmı?”
“Xeyr” dedi. Buyurdu
ki;
“Get ona bax. Çünki
Ənsarın gözlərində bir şey var.” [Həsən. Muslim (1424); Nəsai
(3234) İsnadında Yezid b. Qeysan saduqdur, xəta edərdi.
· Nəsai
Sunənul Kubrada (3/273) bunu; Əbu Bəkr əl Mərvəzi- Əhməd b. Məni- Əli b. Haşim-
Yezid b. Qeysan- Əbu Hazim- Cabir radiyallahu anh isnadıyla rəvayət etmişdir.
Əbu Hureyrə radiyallahu anh yerinə Cabir radiyallahu anhın zikr edilməsi vəhmdir.
Bu xətanın saduq ravi olan Əli b. Haşimdən qaynaqlı olması təxmin edilir.]
Bu hədis, nigahlama
tələbi üçün qadının gözlərinə baxmanın cəvazını, dolayısıyla qadınların naməhrəmlərə
qarşı gözlərinin övrət olmadığını ifadə etməkdədir.
Üçüncü dəlil; Subəya
bt. Haris radiyallahu anhanın iki gözünün sürməli olduğundan bəhs edən rəvayət,
əsri səadətdə qadınların iki gözlərini açıq qoymalarını ifadə etməkdədir.
Ubeydullah b.
Abdillah b. Utbədən;
“Mərvan, Abdullah b. Utbəni Subəya bt. əl Harisə Rasulullah
səllallahu aleyhi va səlləmin ona verdiyi fətvanı soruşmaq üçün göndərdi. O da
belə xəbər verdi;
“Özü Sad b. Havlənin
nigahında ikən Vida həccində əri vəfat etdi. O Bədir əshabından idi. Subəya, ərinin
vəfatından sonra dörd ay on gün tamam olmadan doğdu. Loğusalığı əsnasında Əbus
Sənabil b. Bakək ilə qarşılaşdı. Subəya gözlərinə sürmə çəkmişdi. Əbus Sənabil
ona dedi ki;
“Özünə yazığın gəlsin
(və ya buna bənzər bir şey söylədi). Deyəsən evlənmək istəyirsən, lakin ərinin
vəfatından sonra dörd ay on gün iddət gözləməlisən.” Subəya dedi ki;
“Mən Nəbi səllallahu
aleyhi va səlləmin yanına getdim və Əbus Sənabilin söylədiklərini danışdım. Nəbi
səllallahu aleyhi va səlləm buyurdu ki;
“Doğum etdiyin anda
evlənməyin halal olmuşdur.” [Səhih. Əhməd (6/432);
Abdurrazzaq (11722); Təbərani (24/295)]
Bu hədis açıqca dəlalət
etməkdədir ki, Subəya radiyallahu anha iddətinin bitməsindən dolayı gözlərinə
sürmə çəkmiş və Əbus Sənabil onun gözlərində sürmə olduğunu gördüyündən dolayı,
iddət dönəmi qadağalarına müxalifət etdiyini düşünərək töhmət etmişdir.
İddət gözləyən
qadının sürmə, rəng, xına kimi zinətlərdən qadağan olunması məlumdur.
Beyhəqi və Təbəri,
İbn Abbas radiyallahu anhumadan; “اِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا / ancaq özlüyündən görünən qism istisna” {Nur 31} ayəsini sürmə və üzük deyə açıqladığını rəvayət
etmişdirlər. [Həsən. Təbəri (17/258); İbn Vehb, Təfsir (№:
19); Təbəri və İbn Vəhbin isnadlarında Muslim əl Avər əl Məllai zəifdir. Beyhəqi
isə eynisini həsən bir isnad ilə rəvayət etmişdir. Sunənul Kubra (№: 3216)]
Mücahid [Zəif. Təbəri (17/260) Təbərinin
isnadında intiqa vardır. Başqa bir tariqdən; İbn Əbi Hatim (№: 15228) bunun
isnadında Abdullah b. Qabisa məsturdur.] və
Qatadə [Səhih. Təbəri
(17/259)] rahiməhumullah da eyni xüsus bildirmişdir.
Şabi isə; “ “Özlüyündən görünən istisna” sözüylə qəsd edilən, sürmə və
paltardır.” demişdir. [Səhih. İbn Əbi Şeybə (3/383)]
İbn Məsud radiyallahu
anhdan da eyni mənada rəvayət edilmişdir.
[Səhih. İbn
Əbi Şeybə (4/284); Təfsiru Abdirrəzzaq (4/495); İbn Əbid Dunya, əl İyal (404);
Təhavi, Şərhu Məanil Asar (4/332); Təbəri (17/256, 264); Təbərani (9/228); İbn
Qatan, Əhkamun Nəzər (s. 136); İbn Həbib, Qayə və Nihayə (s.215); Əl Albani, əl
Hicab (s. 41); əl Albani isnadının səhih olduğunu söyləmişdir.]
Nəticə olaraq, sürmənin
görünməsi istər istəməz iki gözü göstərir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder