Müəllif: Əbu Muaz Seyfullah
Tərcümə: Darul İttiba
Allahu Təala belə
buyurmuşdur; “Bir zaman Biz mələklərə: “Adəmə səcdə edin!”– dedikdə, İblisdən
başqa hamısı səcdə etdi. O imtina edib təkəbbür göstərdi və kafir oldu.” {Bəqərə
34}
Bu ayə namazın tərkinin
küfür olduğuna dəlalət etməkdədir. Ayədə bəhs edilən üz çevirmə Allaha ibadətin
əsli və ən önəmlisi olan səcdədən üz çevirmədir.
“Siz Allaha səcdə
qılın və Ona ibadət edin!” {Nəcm 62}
“Ey iman gətirənlər!
Rüku edin, səcdəyə qapanın, Rəbbinizə ibadət edərək yaxşı işlər görün ki, bəlkə
nicat tapasınız.” {Həcc 77}
Bu üz çevirmə kibir
sifətidir. Necə ki, Allahu Təala belə buyurmuşdur;
“Göylərdə və yerdə
olanların hamısı, heyvanlar da, mələklər də təkəbbür göstərmədən Allaha səcdə
qılırlar.” {Nəhl 49}
İbadət zillətdir.
Necə ki “Tariqun muəbbəd” deyilir. Yəni zəlil, çeynənmiş yol. Allah üçün səcdə
zilləti sərgiləməkdədir. Bu zilləti sərgiləməklə əmr olunan, bundan üz çevirincə
kibirlənmiş olar. Beləcə namazı tərk edən kimsə kafirlərin bu sifətiylə vəsflənmiş
olar:
“Onlara: “Rüku
edin!”– deyildiyi zaman rüku etməzlər.” {Mursəlat 48}
Bu, Allahın məxluqatı
yaratmadakı məqsədindən üz çevirmədir. Çünki belə buyurmuşdur; “Mən cinləri və
insanları ancaq Mənə ibadət etmək üçün yaratdım.” {Zariyat 56}
Kibrin və
kobudluğun əsli qəlbdədir. Nəbi səllallahu aleyhi va səlləm yolun ortasında
yeriyən və “yol genişdir” deyən bir qadın haqqında; “Onu tərk edin, o
zorba(kobud) bir qadındır.” demiş və sonra; “Bu (zorbalıq) ancaq qəlbdədir”
buyurmuşdur. [Nəsai,
Sunənul Kubra (10315)]
Yenə
buyurmuşdur; “Kimin qəlbində zərrə ağırlığınca kibir varsa cənnətə girə bilməz.”[Muslim (91)]
Lakin bir topluluq
Allahın hökmünə etirazlarını dilləriylə ortaya qoyar. Bu Allahın əmrinə qarşı
kibirlənməkdir.
Digər bir topluluq
namazdan və Allah üçün səcdələrdən üz çevirərək bunu əzalarıyla ortaya
qoymuşlar. Bu da Allahın zatına qarşı kibirlənməkdir.
İblis isə Allah
üçün səcdələrdən üz çevirmədi, bilavasitə Onun əmrinə üsyan etdi. Allahın əmrinə
üsyan etdiyi üçün onun günahı küfrə qədər getdi. “O dedi: “Mən Sənin palçıqdan
yaratdığınamı səcdə edəcəyəm?!” {İsra 61}
Kibrini, haqqı rədd
etməsini və insanların atasını dəyərsiz görməsini diliylə bəyan etdi. Nəbi səllallahu
aleyhi va səlləm belə buyurmuşdur; “Kibir haqqı inkar etmək və insanları dəyərsiz
görməkdir.” [Muslim
(91)]
Bu göstərir ki,
kibir əzalarda ortaya çıxmışdır. Yenə dəyərsiz görmə də əzalarla meydana gələ
bilər. Allahu Təala belə buyurmuşdur; “Doğrudan da, günah edənlər iman gətirənlərə
gülürdülər, onların yanından keçdikdə bir-birinə qaş-göz edirdilər, - öz ailələrinin
yanına fərəhlə qayıdırdılar.” {Mutaffifin 29-31}
İblisin üz çevirib
kibirlənərək kafirlərdən olması, Allahın əmrinə qarşı kibirlənməkdir. Namazı və
Allah üçün səcdələri qəsdən tərk edərək Allah Subhənəhu və Təalanın zatına
qarşı bu kibirlənmə isə daha təhlükəlidir.
Şeyxulislam rahiməhullah
Cəmiur Rəsail val Məsaildə (6/295) belə demişdir; “Allah Təala xatırladıldığı
zaman səcdə etməyənin ayələrinə iman etməmiş olacağını xəbər verərək belə
buyurmuşdur; “Ayələrimizə ancaq o kəslər iman gətirirlər ki, ayələrimiz onlara
xatırlanarkən təkəbbür göstərmədən səcdəyə qapanır, Rəbbinə həmd-səna ilə təriflər
deyirlər.” {Səcdə 15}
bu ayə Allah üçün səcdə
etməyənin iman etmiş olmadığına dəlildir. Bu da namazı tərk edənin kafir
olduğunu göstərir.”
Yenə ən qüvvətli dəlillərdən
biri Nəbi səllallahu aleyhi va səlləmin; “Qul ilə küfr arasında namazın tərki
vardır.” [Muslim
(82)] hədisidir. Burada küfr kəliməsi
mərifə olaraq “əl kufr” şəklində gəlmişdir. Yenə Rasulullah səllallahu aleyhi
va səlləm belə buyurmuşdur; “Aramızdakı əhd namazdır. Namazı tərk edən kafir
olar.” [Tirmizi (2809); İbn Macə (1079); Nəsai
(463); Əhməd (5/346)]
Burada qəsd edilən
dindən çıxaran böyük küfrdür.
Bu haqda səhabənin
icması nəql edilmişdir.
Mücməl nəql:
1 Abdullah b. Şəqiq belə demişdir; “Muhəmməd səllallahu aleyhi va
sələmin ashabı namazın tərki xaricində əməllərdən birinin tərkini küfür görməzdilər.”
[Tirmizi (2622)]
2- Əbuz Zubeyr, Cabir radiyallahu
anhdan; “Siz aranızda günahları küfr olaraq görərdinizmi?” deyə soruşduqda belə
demişdir; “Xeyr. Qul ilə küfr arasında ancaq namazın tərki vardır.” [Ləlkai, Etiqad (1537)]
Mücahid də Cabir radiyallahu anhdan bənzərini rəvayət etmişdir. [İbn Batta, əl İbanə (876)]
3- Həsən əl Basri rahiməhullah dedi ki; “Mənə çatdığına görə
Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmin ashabı; “Qul ilə şirk qoşması və kefir
olması arasında üzürsüz olaraq namazı tərk etməsi vardır.” deyərdilər. [İbn Batta, əl İbanə (877);
Ləlkai, Etiqad (1502, 1539); Həllal, əs Sunnə (1372)]
Müfəssəl nəql:
1- Misvər b. Məhrəmə
radiyallahu anh, İbn Abbas radiyallahu anhuma ilə birlikdə Ömər b. əl Xattab
radiyallahu anhın yanına girdilər və; “Namaz ey möminlərin əmiri!” Ömər
radiyallahu anh dedi ki; “Bəli, namazı tərk edənin İslamdan nəsibi yoxdur.”
Yarasından qan axdığı halda namazı qıldı.”
[Muvatta (təharət
51); Abdurrəzzaq (579-581); Həllal, əs Sunnə (1371)]
2- Əli radiyallahu anhdan;
“İslamın üç ayağı vardır. İman, namaz və camaat. İman olmadan namaz qəbul edilməz.
İman edən də namaz qılar.” [Ləlkai, Etiqad (4/908); İbn Əbi Şeybə, İman (113)]
3- İbn Məsud radiyallahu
anhın yanında; “Namazı tərk etdiyini heç görmədik” dedilər. Bunun üzərinəv İbn
Məsud dedi ki; “Namazın tərki küfürdür.” [Ləlkai,
Etiqad (1534)]
4- Əbud Dərda radiyallahu
anhdan; “Namazı olmayanın imanı yoxdur.” [İbn Batta, əl İbanə (887); Ləlkai, Etiqad (1536);
Həllal, əs Sünnə (1371)]
5- İbn Abbas radiyallahu
anhumadan; “Namazı tərk edən kafir olmuşdur.” [Mərvəzi, Təzimu
Qadris Salah (939)]
6- Namazı tərk edənin kafir
olduöu on altı səhabədən rəvayət edilmiş olub, buna müxalifət edən bir səhabə
bilinməməkdədir. İbnul Qeyyim belə demişdir; Daha əvvəl bunun eynisi Muaz b. Cəbəl,
Abdurrahman b. Avf və Əbu Hureyrə radiyallahu anhumdan zikr edilmişdi. Onlara
müxalif olan bir səhabə bilinməməkdədir.”
Namazın tərkinin küfr olduöu xüsusu, Əbu Hənifə
xaricində üç imamdan da nəql edilmişdir. Əbu Hənifə isə imanın tanımı xüsusunda
sünnətə müxalifət etmişdir. Əbu Hənifə isə imanın tanımı mövzusunda sünnətə
müxalifət etmişdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder