Tərcümə: Darul İttiba
İbn Hazm rahiməhullah
belə deyir:
"Allah, sizi –mükəlləf olma səbəbiniz olan- ağıldan məhrum
etdimi?
Halbuki Allah belə
buyurur:
"Onlar Qur'an barəsində düşünməzlərmi? Yoxsa qəlbləri
qıfıllıdır? " {Muhəmməd 24}
"Ey iman gətirənlər! Siz özünüzə baxın. " {Maidə 105}
"Hər kəsin qazanacağı yalnız özünə aiddir." {Ənam 164}
"Allah hər kəsi yalnız qüvvəsi yetdiyi ölçüdə mükəlləf
edər." {Bəqərə 286}
Əgər gücünüz yetməsəydi
Allah sizi Quranın ayələrini anlamaq və onları düşünməklə məsul tutardımı? Əgər
idrakınızın Peyğəmbəri anlamağa kifayət olmasaydı; nə ona izah etməyi əmr edərdi,
nə də sizə itaəti əmr edərdi. Bundan başqa, necə olur ki, Allahın kəlamını
anlamada qeyri-kafi qalan ağılınız, Əbu Hənifənin, Şafinin və Malikin sözlərini
anlaya bilir. Dində ağılı çatmadığı üçün təqlid ilə məmur olan ümmət təqlid
üçün hansı müftünü, hansı səbəbdən seçəcək və bu mövzuda ağıl bunu necə anlayacaq.”
[İbn Hazm, əl-Ehkam (c. II, s. 848,
s. 823)]
"Avam təqlidinə cəvaz verənlərə ayrıca bu sualı vermək lazımdır:
Avam kimi təqlid etməlidir? "Məmləkətin ən məlumatlı
alimini" desələr, belə deyərik:
Əgər ölkədə iki fərqli görüşə sahib olan alim
varsa -ki çox vaxt bu belədir- nə edəcəyik? Onlardan istədiklərimizdən
görüşünümü alacağıq? Şübhəsiz ki, bu yeni bir din əldə etmə kimi olar.
Birinin halal dediyi bir məsələyə digərinin haram deməsi, iki ayrı din
anlayışının varlığı deyilmi? İndoneziyadakıların Maliki, Yəmənlilərin Şafini, Xorasanlıların
Əbu Hənifəni təqlid etdiklərini nəzərə alsaq, -adı çəkilən imamların fərqli anlayışlarından
yola çıxaraq- hər məmləkətin ayrı dini olmuş olar. Bu, dində əsassızlıq mənasını
verər. Halbuki bu, Allahın muradına ziddir. O bunu belə ifadə etmişdir:
"Hələ Quran
haqqında gərəyi kimi düşünmeyeceksin mi? Əgər o, Allahdan başqası tərəfindən
olsaydı, əlbəttə, onda uyğunsuzluqlar olardı. "
{Nisa 82}
İbn Hazm belə deyir:
"Sizin təqlid etdiyiniz imamla başqalarının təqlid etdiyi imam
arasındakı fərq nədir?”
[İbn Hazm, əl-Muhalla
(c.I, s. 18, 65)]
Ya da "sizinlə
təqlid etdiyiniz kimsə arasındakı fərq nədir?”
[İbn Hazm, əl-Əhkam (c.
II, s. 838)]
Əgər, aradakı fərqin
elm və fəzilət olduğunu söyləsəniz; hər iki mövzuda da Peyğəmbər sallallahu
aleyhi və səlləmdən daha üstün olan kimsə yoxdur, deyərik. Digər tərəfdən,
imanda və əməldə kimin daha fəzilətli olduğuna dair bir fikir irəli sürmək
mümkün deyilkən, muqallid, təqlid etdiyi kimsənin ən fəzilətli kimsə olduğunu
haradan biləcək? Bundan başqa, Quranın nüzuluna və Peyğəmbərin hökmlərinə şəxsən
şahid olmuş olan Əbu Bəkir, Aişə, Əli, Ömər, Muaz və İbn Məsudun; Sufyan əs Səvri,
Əvzai, Malik, Əbu Hənifə, Əbu Yusif, Şafi və s., səhabədən daha alim və daha fəzilətli
olduğu hər mömin tərəfindən tərəddüdsüz bilinən bir xüsusdur. Elə isə onlar
varkən niyə məzhəb imamlarını təqlid etdin? "Onlardan sonra bunlar gəldiyi
üçün"-desə, "bunlardan sonrakıları nə üçün təqlid etmirsən? Əgər
"onlardan sonra olma" bir fəzilətdirsə, təqlid etdiklərindən sonra gələnlərin
də fəzilətli olması lazımdır. Onları niyə təqlid etmirsən? "
[İbn Hazm, əl-Əhkam (c. II, s. 839)]
İbn Qeyyim rahiməhullah təqlidçilər haqqında belə deyir:
"Siz sabah
Allahın hüzurunda qulların cinayətləri, nigahları, malları və cəzalarıyla əlaqədar
məsələlərdə təqlidə əsaslanaraq verdiyiniz hökmlərdən və Allahın dinində bu
halaldır, bu haramdır deyə verdiyiniz fətvalardan ötrü sorğuya çəkiləcəyinizi
bilirsiniz. Allah "bu fətvaları nəyə əsasən verdiniz" deyə soruşsa,
necə cavab verəcəksiniz? Bəziniz, "İmam Məhəmməd," Kitabul- Asl
"adlı əsərində İmam Əbu Hənifə və İmam Əbu Yusifin fikirlərini rəvayət
etmişdir. Biz də o kitabdakı görüşə görə fətva verdik "deyəcək, kiminiz də
arxasından getdiyi digər imamların əsərlərini zikr edəcək. Beləcə Allah və Rəsulundan
təbəqə-təbəqə aşağı endiyinizi etiraf edəcəksiniz. Halbuki, dinin qaynaqları bəllidir.
Allahın hüzurunda bunlardan başqası dəlil olaraq qəbul olunmaz.
[İbn Qeyyim, İlamul-Muvaqqin (s. 188)]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder