16 Şubat 2017 Perşembe

Yemək Yeyərkən Necə Oturmaq Lazımdır?

Ənəs b. Malik radiyallahu anhdan; “Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmi dizlərini dikəldərək budlarının üzərinə oturmuş bir halda xurma yeyərkən gördüm.” [Səhih. Muslim (2044)]

   Abdullah b. Busr radiyallahu anhdan; “Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmə qoyun əti hədiyyə etdim. Dizləri üzərinə oturub yedi. Bir bədəvi; “Bu necə oturuşdu?” dedi. Buyurdu ki; “Şübhəsiz Allah məni kərim bir qul etdi. Kobud və inadçı etmədi.” [Səhih. Əbu Davud (3773); İbn Macə (3263)]

   Ubey b. Kab radiyallahu anhdan; “Nəbi səllallahu aleyhi va səlləm iki dizi üzərinə oturar, bağdaş qurmazdı.” [Həsən. İbn Hibban (12/487); Ziyaul Maqdisi, əl Muxtarə (4/40, 43); Əbuş Şeyx, Əxlaqun Nəbi (588); Məhamili, Əmali (454)]

   Əbu Cuhayfə radiyallahu anhdan; Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləm belə buyurdu; “Mən dirsəklənərək/ bağdaş quraraq yemərəm.” [Səhih. Buxari (5398); Əhməd (4/308); Əbu Davud (3769); Tirmizi (1830); İbn Macə (3262)]

   Abdullah b. Amr radiyallahu anhumadan; “Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmin dirsəklənərək/bağdaş quraraq yediyi heç görülməmişdir...” [Səhih. İbn Macə (244)]

   Xattabi belə deyir; “Mən dirsəklənərək yemərəm” hədisindəki “muttəkiən; dirsəklənərək” kəlməsini avamın çoxu, bir tərəfə meyledib söykənmək zənn edirlər. Halbuki hədisin mənası bu deyildir. Buradakı “muttəki” kəlməsi ancaq altındakı ayaqlara dirsəklənməkdir. Ayaqlarına dirsəklənərək oturana muttəki deyilir... Mənası budur; yemək yediyim zaman çox və növbənöv yemək istəyənlər kimi ayaqlara və yastığa dirsəklənərək oturmaram. Lakin xəfif oturaram və az yeyərəm. Beləcə oturuşum narahat şəkildədir.” [Məalimus Sunən (4/242)]

   Firuzabadi belə deyir; “İttiqa, dirsəklənərək yeməkdir. Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləm; “Mən dirsəklənərək yemərəm” buyurmuşdur. Yəni, yerləşmiş halda, bağdaş quraraq və bənzərləri kimi çox yeməyə səbəb olan oturuş şəkilləridir. Əksinə, bağdaş qurmadan və yerini rahatlamadan, narahat oturmaq lazımdır. Avam və elm tələbələrinin zənn etdikləri kimi dirsəklənməkdən qəsd edilən; bir tərəfə söykənmək deyildir.” [Qamusul Muhit (s. 71)]

   Əliyyul Qari belə deyir; “əl Əbhəri dedi ki; Muttəki- ayaqlar üzərinə dirsəklənib yerini rahatlayıb oturandır. Avam muttəki kəlməsini ancaq bir tərəfinə söykənən şəklində bilir. Şübhə yoxdur ki, “ittiqa” lüğətdə əmm və xas olan sözləri əhatə edər. Bu səbəbdən əl Qamus sahibi Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmin; “Mən dirsəklənərək yemərəm” hədisini, rahat şəkildə oturmaq, bağdaş qurmaq və bənzərləri kimi çox yeməyə səbəb olan oturuş şəkilləridir deyə açıqlamışdır. Əksinə bağdaş qurmadan, narahat oturmaq lazımdır. Avam və elm tələbələrinin zənn etdikləri kimi dirsəklənməkdən qəsd edilən, bir tərəfə söykənmək deyildir. Bilinməkdədir ki, bir tərəfə meyl edərək oturmaq kibirdən qaynaqlanır və burada insanın özünü saxlaya bilməyib çox yeməsinə işarə vardır.” [Mirqatul Məfatih (2/30)]


   Tacul Arusda belə deyilir; “İttiqa, dirsəklənərək oturmaqdır. Ancaq yemək yeyərkən söykənmək haqqında deyilər. Çünki qövm, yeməkdə dirsəklənərək oturardı. Ümmətə bu qadağan edilmişdir. Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləm; “Mən qul kimi yeyərəm” buyurmuşdur. Digər hədisdə; “Dirsəklənərək yemərəm” buyurdu. Yəni yerini rahatlamaq və bağdaş qurmaq kimi çox yeməyə səbəb olan şəkillərdə oturaraq yemərəm deməkdir. Ərəbcədə muttəki, ayaqlarına dirsəklənərək oturan hər kəs haqqında istifadə olunur. Hətta hədisin mənası, İbnul Əsirin dediyi kimi; “Rasulullah səllallahu aleyhi va səlləmin oturuşu qalxacaqmış kimi narahat idi. Çox yemək istəyənlər kimi bağdaş qurmaz və yerini rahatlayıb oturmazdı. Hədisdə qəsd edilən, avam və elm tələbələrinin zənn etdikləri kimi, bir tərəfə söykənərək yemək deyildir. İttiqa kəlməsini bir tərəfə meyl etmək şəklində açıqlayan kəs, tibbə görə şərh etməkdədir. Çünki belə oturuş yeməyin asan keçisini əngəlləyər və bəzən əziyyət verər.” [Tacul Arus (s. 260)]

Hiç yorum yok: